2020. nov 13.

Bekopogott a XXI. század hozzám, egy vércukormérő képében

írta: I Love Buda
Bekopogott a XXI. század hozzám, egy vércukormérő képében

November 14. A cukorbetegség világnapja Megméred, feltöltöd, rögzíted, dokinak elküldöd, ennyire egyszerű

shutterstock_377376001.jpg 

Mióta kéz a kézben járunk a II-es típusú cukorbetegséggel, azóta kicsit paranoid (na jó önmagamhoz képest) módon figyelem, tesztelem a vércukor szintemet. Minden lehető, a legelvetemültebb helyzetekben is képes vagyok erre. Különböző kaják után, de teszteltem már  mindenféle sporttevékenység után is. Futás, crossfit, súlyzós edzés, jóga stb. Táblázatban rögzítem ezeket, amikor megyek a dokimhoz, megmutatom neki. Látnotok kellett volna, a tekintetét, amikor meglátta. Nyilván odafigyelek az adott eredményekre, de ami szerintem több infót ad neki, ezáltal segít nekem is, az az, hogy látjuk a tendenciát, lekövethető minden.

JOBBAT TALÁLTAK KI

Azt gondoltam, hogy ezt nem lehet fokozni. Lehetett. Kezembe került egy Dcont Etalon nevű vércukormérő készülék. Két dolog jutott eszembe róla először,. Az első, hogy lehetne egy kicsomagolós és tutorial videót készíteni, amiket az új, piacon megjelenő telefonokhoz, tabletekhez, illetve  kis high tech cuccokhoz szoktak. Gondolom láttál már ilyet. Milyen a csomagolás, mi van benne, mik a funkciói stb. Onnan jutott eszembe, hogy tényleg nagyon kis gusztusos volt az egész. Elsőre egy jól kinéző ipod-ra emlékeztetett, ráadásul többet tud, mint gondoltam volna.

A másik dolog, ami felötlött bennem, hogy basszus, ez egy magyar cég terméke, akik családi vállalkozásként 1986 óta vannak a piacon. Amióta van lehetőség, mindig utánanézek a gyártónak is, ha valami olyan cuccot veszek, ami hosszútávú használatra való. Drónt is, gimbalt is így vettem. Már csak azért is jó, mert az emberrel szembe jön a világ. Megismerkedhetsz olyan szegmensekkel, gyártókkal, ötletekkel, innovációkkal, amivel máskor nem találkoznál. Így volt ez most is. Fél füllel már hallottam a 77 Elektronika nevű cégről, de magam is meglepődtem, amikor a keresésénél őket dobta ki a rendszer, mint gyártót. Én valami nagyon innovatív Huawei szerű cégre számítottam, ehhez képest egy legalább annyira érdekes, újító gondolkodású magyar vállalat került elő, akik 1986 óta vannak piacon. A négy fős családi cégből, egy 700 alkalmazottat foglalkoztató sikertörténet lettek. Itt megtalálod őket, motivációnak sem utolsó.

BEINDULT A FANTÁZIÁM

Miután elolvastam, hogy mit tud a kisügyes, azonnal ötleteim támadtak, hogyan próbálhatnám ki a képességeit. Mikor, ha nem most, amikor a hétvégén megint Spartan Race, ráadásul vizes akadály nélkül, tehát nem úszunk, sarazunk, csak terepfutás és akadályok. A kezemre játszott az is, hogy két futamot rendeztek, egyet szombaton, egyet vasárnap. Mindkettőre volt nevezésem.

A szombati teszt arról szólt, hogy  miután reggel 7:10-kor indultam, egy 7km körüli, kb 20 akadállyal nehezített pályán, tudtam, hogy kb egy óra lesz az időm. Az volt a kérdés, hogy egy laza reggeli után, ilyen futásnál milyen értékeim lesznek?. Cukormérő cuccok a zsebbe a, rajt és hajrá. Kicsit elhibáztam, mert a beállításnál 60percet számoltam, (azt hittem gyorsabb leszek) akkor jelzett is a műszer, de  én éppen az utolsó akadályok egyikével küzdöttem. De szerencsére a célnál nem felejtettem el, így mehetett a szúrás, mérés. Az eredménnyel abszolút elégedett voltam.

A második napon hosszabb, 12km körüli táv, több akadály volt, szintén korai indulással. Itt az érdekelt, hogy amikor a táv közepe táján eszem szőlőcukrot, (itt már kicsit szédülni szoktam) akkor annak mi lesz a vége kb két óra múlva. Újra műszer beállít, jelez, én már a célban vagyok, simán elfelejtettem volna, annyira elfáradtam, de így meg tudtam nézni, ami érdekelt. 

ENGEM MEGGYŐZÖTT, DE NAGYON

Azt mondják, hogy ennek az évezrednek, a legnagyobb kihívása, akár a gyógyításban, akár az oktatásban, illetve szinte mindenhol, a rengeteg összegyűjtött adat, információ rendszerezése. Az én diab adataim tárolására nekem megjött a megoldás. Nos ami az egészben a legnagyobb királyság, hogy ezeket az eredményeket egy applikáció segítségével fel tudom tölteni egy e naplóba, ahol számolni tudom a ch-t, vissza tudom nézni a mért adataimat, sőt, a dokimmal meg is tudom osztani. Ez most a covid alatt, egyébként is nagy segítség, neki is, nekem is. Nem kell találkoznunk, csak amikor ráér megnézi az adataimat és jelzi, ha valamit szeretne. Komolyan úgy érzem magam, mint egy E beteg, aki a nálunk szerencsésebb történelmi fejlődésű országban látta meg a napvilágot. Ma reggel ezt az eredményt közölte velem, Nektek is hasonló eredményeket kívánok.

20201110_065344.jpg

Tudom, hogy itt a Diabetes világnapja, (november 14) ha lenne ilyenkor ajándékozás, lehet, hogy ilyet kérnék magamnak.

Milovecz Laci

Szólj hozzá

cukorbetegség diéta jóga vizsgálat étrendkiegészítő diabétesz kalória táblázat chmennyiség