2019. dec 14.

Ingyenes applikáció, ami minden cukorbetegnek segít

írta: I Love Buda
Ingyenes applikáció, ami minden cukorbetegnek segít

Okos telefonnal, okos cukorbeteg

nevtelen_terv.png

 

Miután kijöttem a kórházból, konzultcióra kellett jelentkeznem egy diabetológus szakorvosnál és a háziorvosomnál. Egyik sem volt tanulság nélküli. A diabetológushoz két héttel későbbre kaptam időpontot, természetesen időben érkeztem. Ő kicsit csúszásban volt. (Azt megtanultam ezidő alatt, hogy a rendelési idő kezdete a legtöbb esetben tájékoztató jellegű, mint ahogy az időpont is, amikorra bejelentkezel.) Ez engem annyira nem zavar, olvasnivalóm mindig van, de itt más vicceset is láttam. Tudni kell, hogy a minden cukorbetegnek javasolják, hogy rendszeresen jegyzetelje a vércukor és a vérnyomás értékeit, hogy az orvosoknak legyen támpontjuk, akár a gyógyszerek beállítására, akár a beteg állapotára vonatkozólag. 

Kit ver át egy cukorbeteg?

Tudom, hogy ebben a régebbi bejegyzésemben is említettem,már,  hogy mennyire felelőtlenül tudunk viselkedni, de ennek megint iskola példáját láttam. Olyan hatvanas eléggé elhízott fazon huppant mellém, volt némi cigiszaga is. A kis táskájából elővette a kórházban kapott diabetes naplót és, ha hiszitek, ha nem elkezdte visszamenőleg, nem tudom én mennyi időre beírogatni a reggeli és esti vércukor és vérnyomás értékeit. Olyan érzésem volt, mint amikor a suliban szünetben másoltam valakiről a matekleckét, kb annyira tudtam megvezetni a tanárt, mint ő az orvost. Az vicces volt, hogy minden értéke, már amit kilestem, bőven határérték alatt volt. A doki  persze gondolom nem hülye, nem fogja azt hinni, hogy valamelyik tv doktormester gyógyította meg, vagy valami más csoda történt. Egyáltalán,  ilyen eredményekkel miért van itt? Néztem rá, ö meg vigyorogva rám kacsintott. Tényleg sajnáltam.

Miután az említett kolléga után bejutottam, az orvos még elég dühösnek látszott. Idősebb sokat tapasztalt, mint kiderült onkológusként és diabetológusként is dolgozik. Olyan karakter, aki nem tököl, hanem elmondja, hogy mi a felállás, mit kell tenned, mit várhatsz. Megnézte a zárómon a leleteimet, kérdezett pár dolgot, majd mondta, hogy vegyem elő a méréseim eredményét. 

Meglepett, hogy az orvos meglepődött

Én még az első napon csináltam egy táblázatot a google drive-on, ahol vezetem az összes mérési eredményemet, illetve, hogy edzettem e aznap, vagy mit ettem, kb mikor. A kajálás időpontjai nem, de a mérési eredmények tűpontosak. (innen látom, hogy a jóga egy klassz dolog, de erről egy másik bejegyzésben írok bővebben) Mikor a kezébe adtam, legnagyobb meglepetésemre ő lepődött meg, hogy ilyet lát. Nekem meg teljesen természetes. 

Használd ki a lehetőségeidet, segíts magadon!

Arra következtetek, a meglepetéséből, hogy kevesen használják, pedig nem nagy ötlet, szóval szerintem érdemes. Annyi a menete, hogy valamelyik online táblázatkezelőben csinálod meg magadnak, így mindig veled van, akár évek múlva is vissza tudsz nézni bármit. Lehet, hogy hülyén hangzik, de én minden leletemet lefotózom és szintén a google drive-ban tárolom. Ennek tök egyszerű oka van, mégpedig, mikor kíváncsi voltam a háziorvosomnál egy eredményre,ami a vérképemről nézhető meg, nem tudták megmondani, azt hebegték, hogy elszállt a rendszer és nincs meg, elveszett.

De ez egy másik történet.

Laci

 

Szólj hozzá

cukorbetegség orvos diéta vizsgálat egészséges étrend diabétesz kalória táblázat betegtársak