2019. dec 22.

Ez a három legfontosabb dolog, ha cukorbetegen sportolnál

írta: I Love Buda
Ez a három legfontosabb dolog, ha cukorbetegen sportolnál

webp_net-compress-image-41-1.jpg

 Szinte evidencia, hogy cukorbetegként mozogni, sportolni, edzeni kell, kötelező.

Fejben már rendben volt az étkezésem, számoltam, bevásároltam, tehát a következő lépés, a mozgás, edzés megtervezése volt. A Fitness  Akadémián tanultak segítettek, úgy éreztem nem lesz gond. Tudtam, hogy edzenek profi testépítők, bőven 150- es ch alatt, de az egy folyamat vége, amikor láthatóvá akarják tenni a szeparációt és kell a pergamen vékony bőr. Voltak kétségeim, hogy fog e ez menni egy életen keresztül. Szerintem jobb lesz ez, mint ahogy elsőre elképzeltem.

 

Figyelj magadra, vedd figyelembe a tested jelzéseit!

Türelmetlen voltam. A kórház után pár nappal már az edzőteremben kóvályogtam és ez szó szerint értendő. Nagyon nem éreztem, a jól ismert feelinget. Kerestem a megfelelő súlyokat, amik köszönő viszonyban sem voltak a pár hónapja használtakkal. A saját súlyos gyakorlatoknál majdnem elkeseredtem. Tolódzkodás még csak csak, de húzódzkodni nem nagyon tudtam. Zsebemben szőlőcukorral, mert végül is ki tudhatja mi lesz, próbáltam egy komplett edzést végig tolni. Már a bemelegítésnél éreztem, hogy ez vicces lesz, majd leszédültem a futópadról, de valamennyire sikerült megcsinálni mindent amit aznapra kitűztem.

Közben jöttek az edzőtársak, ismerősök visszajelzései, hú mennyi ment le? Egy tízes? Tényleg jó a crossfit rendszer, meg a trx,  itt látszik, gratula. Én vigyorogva mondtam, hogy nem crossfit, hanem diabetes, meg kórházi diéta. Egy srác, akivel kb egy erőszinten voltunk, többször lábaztunk is együtt,  végigmért és azt mondta, tesó azért férfinak jobban néztél ki.

 

Az étkezést, edzésnapokon tervezd az edzésedhez!

Kitaláltam egy tök jó célt magamnak, ami pár hónap alatt össze is jött és nagyon büszke vagyok rá. Az a lényeg, hogy a kb mínusz tíz kilót tartom, viszont elérem, hogy a használt súlyok, adott gyakorlatoknál, ugyanakkorák, vagy még nagyobbak legyenek, mint a kórház előtt, persze úgy, hogy közben megy a diéta. Sokkal könnyebb volt mint gondoltam. A szervezetem nagyon gyorsan összekapta magát, csak egy kis tervezés kellett. Mikor eszem és mit, edzésnapokon, az edzés időpontjához igazítva.

 

Legyen egy jó kis célod!

A másik cél az volt, hogy egy spartan race beastet is fussak. Abban biztos voltam, hogy az 5+ km-es sprintet megoldom és a 10+km-es super sem lehetetlen, de a leghosszabb táv, ami több mint 20+km és több mint 25 akadály, már kihívás lehet, hiszen a hosszú idő miatt, a kaját is meg kell tervezni. ( a pontos távot és akadályszámot soha nem lehet tudni előre, ezek a minimumok és olyan még nem volt, hogy ne sokkal több lett volna) Hát lemaradtam róla egyéb okokból, csak a két rövidebbet a csináltam meg, de jövőre az is meg lesz. Nagyon jó hangulatú esemény-verseny ez, ahol a sprinttáv bárkinek, igen bárkinek teljesíthető. Láttam srácot egy lábbal, mankóval mászni fel, az eplényi hegyre a hátán homokzsákkal, de olyat is, akinek az oxigénpalackját a párja vitte. 

Javaslom, hogy legyen ez egy cél jövőre, nézz utána, készülj fel, indulj el, küzdj meg érte.  Ennyi.

Itt egy hivatalos versenyvideó, azért pont ez, mert az utolsó akadályt a tűzugrást a ma már feleségemmel ketten csináljuk.

Milovecz Laci

Szólj hozzá

cukorbetegség diéta bevásárlás étrendkiegészítő szénhidrát diabétesz betegtársak chmennyiség