2021. jún 21.

Így diétázz jóllakottan a nyaralás alatt, sütit is ehetsz!

írta: I Love Buda
Így diétázz jóllakottan a nyaralás alatt, sütit is ehetsz!

Így tényleg könnyű lesz betartani a diétádat

brown_paper_people_blogs_youtube_outro_1.jpg

Mivel én elég nagy balekként, Görögországban eltöltött nászút helyett találtam magam kórházban a diabéteszem miatt, (itt írtam róla talán az első bejegyzésem volt ebben a blogban) adja magát, hogy erre ha kell, ha nem emlékszem, hiszen az esküvöm másnapján történt. 

Idén is elutaztunk kettesben megünnnepelni, nem a kórházi ápolásomat, hanem az esküvőnket. Ebben az évben a Balatont választottuk, pandémia para, ilyesmi. Nem bántuk meg. A Balatonon gyönyörű idő várt minket, a szállodára sem lehetett panaszunk. Ez az amiről írni szeretnék.

Lehet, hogy a drágább mégis olcsóbb?

Amióta figyelek a kajámra, elsősorban  szénhidrát bevitel szempontjából, itthon egyre kellemesebb meglepetések érnek. Több szállodában voltunk, félpanziós ellátást igényelve.Tudom, hogy sokan nem engedhetik meg maguknak a nyaralást ilyenformán, de akiknek ez egy opció, adnék egy ötletet, illetve utána számolva lehet, hogy jobban jöttök ki anyagilag is. Nekem nagy mániám, hogy amikor végiggondolom ezeket a dolgokat, akkor a végösszegbe beleszámolom, forintosítom az étel megvásárlásának, elkészítésének idejét is. az ára mellett természetesen. Az rajtad áll, hogy hány forintot kérsz a nyaralásod egy órájáért. Az a gondoltatmenet most messzire vinne, hogy mi éri meg jobban, valamiért pénzzel, vagy idővel fizetni.

Így ehetsz sokat és finomat, aggodalom nélkül

Ott kezdem, hogy a legkönyebb olyan helyeken betartani a diétát, ahol svédasztalos habzsi-dőzsi van. A hazai, de a külföldi szállodákban is rengeteg salátát pakolhatsz a tányérodra, natúr húsokkal, minimális, vagy annyi sem körettel. Jóllakhatsz halakkal is. Szinte mindenhol láttam haltálat, tonhallal, heringgel, szardíniával, néhány helyen tenger gyümölcseivel. Kipróbálhatod a legkülönfélébb salátákat, amiből otthon azért nem tartasz, mert esetleg nem ismered. Itt szedhetsz a tányérodra, aztán eldöntöd, hogy otthon mit illesztesz be a családi étlap megfelelő oldalára. Mindenhol volt olivaolaj, balzsam ecet is. Szóval egy kis fantáziával, úgy eheted magad degeszre, hogy nem lkell aggódni a diéta miatt. Jellemzően pihenéskor, nyaraláskor szinte soha nem edzek, legfeljebb elúszom a bólyáig, kicsit tovább, bringázok, de mindent csak kényelmesen. A regenerálódás ideje, minden szempontból. Néha, tényleg néha, megengedek valamilyen csaló étkezést. Pizza, sör, ilyesmi. De soha nem jött fel rám többlet súly. Nagyon tisztán lehet étkezni, ha figyelsz

A legjobb még hátra van!

Érdemes tudni, hogy annyira édesszájú vagyok, hogy több kevesebb rendszerességgel álmodom arról, hogy tortát eszem. Úgy esett, hogy az egyik szállodában, valami csoda sütik voltak kirakva. (persze nem nekünk cukorbetegeknek) . A kedvesem, a lányom, illetve az ő barátnője, a sokadikat ették, nem tudták abbahagyni. Nálunk az van, hogy rám ebből a szemponból nem kell figyelniük, ehetnek amit, amennyit akarnak, süti, fagyi, torta, minden játszik. Felálltam és kerestem egy felszogáló srácot és rákérdeztem, hogy a sütik között nincs esetleg cukormentes? Nincs, de mindjárt hozok, volt a válasz. Hozott, nem is akármilyet. A fotót az elmúlt héten készítettem és egy zablisztből készült cukormentes sütit láthattok.

img_20210616_192752.jpg

Azóta voltam pár szállodában itthon és örömmel mondhatom, hogy csak kéárni kell és hozzák. Soha nem láttam kirakva a sütik közé a cukormenteseket, de mindig hoztak a konyháról, sőt akár hiszitek, akár nem, ha reggelihez kértem édes, de cukormentes péksütit, akkor is mindenhol megoldották. 

Külföldön nem volt ennyire egyértelmű a helyzet, de itthon nyugodtan lehettek optimisták a nagyobb szállodákat illetőleg.

Cukor nélkül is lehet édes az élet!

Laci

Szólj hozzá